Mechanika gry.

Na samym początku chciałbym podziękować grupie '' Koledzy Kolegi Ignacego '' za uwagi i porady dotyczące tego bloga :)


Podczas gry w Heroes 3 wcielamy się w kilka postaci naraz. Jesteśmy podróżnikami, którzy eksplorują całą mapę, jesteśmy władcami swoich miast, którzy podejmują decyzje dotyczące budowy, jesteśmy budowniczymi, handlarzami. Przede wszystkim jesteśmy wodzami swoich batalii, swojej hordy wojsk, która miecie wszystko na swojej drodze.


Najpierw omówimy sprawę samej mapy oraz eksploracji jej. Tak wygląda mapa od razu po rozpoczęciu gry ( w moim przypadku to jest pojedynczy scenariusz ).



























Jak możemy zauważyć mamy bardzo małe pole widzenia. Fachowo się to nazywa chyba mgła wojny. Ja wole na to mówić ciemnia lubi ciomka... Nie pytajcie dlaczego... Wracając do tematu, sama eksploracja polega na tym że odkrywamy tą mgłę wojny zbliżając się do niej. Bardzo ważnym elementem eksploracji całej mapy jest jest zbieranie artefaktów, zasobów lub skrzyń '' z ziemi ''.
W całej grze mamy licząc ze złotem 7 zasobów: Drewno, rtęć, kamień, siarka, diamenty, kryształy oraz złoto. Zasoby znajdujemy na mapie lub dostajemy je dzięki kopalniom rozmieszczonym na mapie.Są one potrzebne to rekrutacji jednostek oraz budowania i doskonalenia budowli.
Artefakty to przedmioty, które zwiększają statystyki bohatera, lecz nie wszystkie. Niektóra artefakty zwiększają np przyrost jednostek, przyrost jednego z zasobów dziennie, umożliwia rzucanie zaklęć itp...




























Wspomniałem też o skrzyniach. W skrzyni jest doświadczenie oraz złoto. Gra daje nam wybór, albo zwiększymy ilość złota w swoim skarbcu i wybierzemy złoto albo wzmocnimy swojego bohatera i wybierzemy doświadczenie. Osobiście wole to drugie. Bohater bardzo dużo znaczy dla armii, dobrze dobrane umiejętności bardzo pomagają w pokonaniu przeciwników. Wychodzę z założenia że nie armia a bohater wygrywają bitwy.



































Kolejną rzeczą do omówienia jest zamek oraz budowle. Tak się prezentuje widok naszej fortecy, w moim przypadku to Twierdza.


































Każdy z budynków ma inne zastosowanie i koszt zasobów i złota ( w tym przypadku Cytadela kosztuje 5 sztuk kamienia oraz 25000 złota, za to będziemy mieli zwiększony przyrost jednostek tygodniowo o 50% )  za każdy budynek. Rozwój swojego miasta jest jedną z najważniejszych rzeczy w tej grze, chyba przyznacie mi racje że bez dobrej ekonomii i wojsk nie da się podbić świata :D































Warto wspomnieć o handlu. W grze występują 3 rodzaje handlu. W targowisku możemy kupować lub wymieniać zasoby np za 2500 złota dostaniemy 1 sztukę drewna.
































U sprzedawcy artefaktów, jak sama nazwa wskazuje możemy kupić artefakty.













 Istnieje coś takiego jak gildia złodziei, w której wymieniamy jednostki za zasoby lub złoto.






Przechodzimy do najważniejszego...
Bierzemy teraz pod lupę wojsko oraz bitwy. Każdy z bohaterów ma 7 slotów w których może ''trzymać'' swoje jednostki. Rozmieszczenie jednostek w tych slotach jest ważne, ale o tym wspomnę przy omawianiu pola bitwy. Każda jednostka ma swoje własne statystyki oraz umiejętności. Wspomnę też o rzeczy oczywistej, Jednostki w Heroes 3 się stakują, czyli na jednym slocie może stać np 50 Orków.
W miastach można rekrutować jednostki o różnych poziomach, czyli np jednostki 1-poziomu są słabsze od jednostek 4-poziomu. Mają gorsze statystyki, ale za to są tańsze i jest ich większy tygodniowy przyrost ( przyrost jednostek jest tylko raz na tydzień, zawsze 1 dnia tygodnia ).
Jednostki także mogą być ulepszone, co daje im bonus do statystyk oraz otrzymują nowy wygląd i umiejętności. Idąc tropem że jednostki ulepszone są silniejsze to kosztują niestety trochę więcej.

Przechodzimy do pola bitwy































Rozmieszczenie jednostek jest bardzo ważne ponieważ każda z nich posiada statystykę szybkości. Jednostka która ma jej więcej szybciej zaczyna ruch i może przejść więcej pól. Ja osobiście ustawiam najszybsze jednostki na środku żeby miały największe pole manewru, różnego rodzaju strzelców ustawiam na bokach i wolniejsze jednostki przy nich. Sprawdza się i jest genialnie.

Wydaje mi się że wszystkie wątki zostały opisane w miarę racjonalnie, zwięźle oraz prosto.
Dzięki za wyświetlenie!
Cya!





















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz